This is my blog and I'll do it my way. Enjoy!

Tuesday, March 22, 2011

Jika aku lepaskan..

Hari demi hari..
masa pun berlalu..
dan aku masih x bisa membuangmu dari ingatan..
tiada siapa tahu..
aku sembunyikannya di dalam hati..
aku terus mencari, tetapi aku tak jumpa..

Keberanian yg hendak ditunjukkan..
untuk memberitahumu..
aku tak pernah rasa dicintai sebegini..
dan sekali lagi aku fikirkan..
mengambil jlan mudah untuk keluar..

Tapi jika aku lepaskan kau pergi..
aku tak akan tahu..
apa akan jadi padaku tanpa kau di sisi..
apa mungkin aku lihat lagi..
engkau tersenyum kembali padaku..
bagaimana aku akan tahu, jika aku lepaskanmu..

Malam demi malam..
aku terdengar diriku berkata..
kenapa perasaan ini tak boleh pudar begitu saja?
tiada seorang pun yg serupa denganmu..
kau berkata pada hatiku..
agak sedih bila kita jauh terpisah..

aku terlalu malu untuk bertanya..
aku terlalu megah untuk kalah..
tetapi, cepat atau lambat aku harus pilih jua..
dan sekali lagi aku fikirkan..
mengambil jalan mudah untuk keluar..


Tapi jika aku lepaskan kau pergi..
aku tak akan tahu..
apa akan jadi padaku tanpa kau di sisi..
apa mungkin aku lihat lagi..
engkau tersenyum kembali padaku..
bagaimana aku akan tahu, jika aku lepaskanmu..


( gelikn bile bace ape yg aku tulis kali ni. tu le, sape suruh bace.. hehe.. bende ni x de ape pun. saje menulis. nk mengisi ruang yg kosong ni. knp? x percaya ke?? )

http://matcuoi.com


2 comments: