This is my blog and I'll do it my way. Enjoy!

Tuesday, February 15, 2011

Terkilan jap..

Kelmarin sekolah aku ade wat sambutan maulud nabi..
aku pergi, tp x masik pape pun..
aku jalankn tugas aku sebagai pengawas seprti biase la..
keluar je dari kereta mak aku, aku berharap sangat yg die dtg..
then, sampai je at dataran perhimpunan, mata aku dh melilau cari die..
kot2 die dtg ke kn..
sape tau??

Dh lenguh kaki aku terjengket-jengket...
tetibe trnampak nora pula..
die ajak aku jaga barisan ujung dekat dengan barisan budak kelas khas tu..
sbb sebelah barisan bebudak tu ade satu barisan bebudak msk perhimpunan lewat..
jd, cikgu suruh kitorg jage..

Sebelum berarak, kitorg ade berselawat sikit..
time tgh selawat tu, aku tertoleh kiri..
mungkin jodoh aku ngan die masih kuat (ceh, perasan je aku ni)..
tetibe aku terpandang sesusuk tubuh yg aku selalu perhatikn selama ini..
muka die yg bercahaya (di mataku), menarik perhatian ku supaya memandangnya..
seronak x terhingga aku bile dpt tengok sendiri yg buah hati aku dtg tu..
alhamdullilah, hariku dimulakan dengan pagi yg ceria..!

Lepas je brselawat, diorag kene berarak pulak..
aku palak kene berdiri sepanjang jalan diorg nk kluar tu..
mcm buat laluan la agar x brterabur..
lagi la aku seronok bile si die lalu sebelah aku!!
siap senyum lagi tu..
tp, bkn dkt aku la..
die senyum at kwn die yg mungkin tgh wat lawak time tu..
kalo btl la die senyum at aku..
aku rasa, aku la org paling bertuah skali waktu tu sbb die meleparkn senyuman yg selama ini memang susah untuk die lemparkn pada gadis yg die x knl..

Jd, lepas kitorg berarak (bru tahun ni aku berarak, maklum le tahun akhir. bile lagi kn wat camnikn??)..
semue pelajar diarahkn masuk ke dalam dewan...
aku kene jaga at luar dewan dan kawal keluar masuk pelajar..
bile semua org dh duduk, aku pun mulakan misi bersama nora..
mencari si dia dlm lautan manusia at dalma dewan tu...
setelah beberapa minit berlalu, misi nora pun dah berjaya..
tp aku??
x nampk lagi bayg die..

Nk dipendekkn citer, rupe2nye sepanjang ceramah at dlm dewan tu..
die x penah ade pown..
die duk luar..
mungkin tolong cikgu..
mungkinjuga duk at dlm perpustakaan..
tp, hati aku kuat mengatakn yg die duk at library..
agak kecewa sbb mati2 aku ingtkn die at dlm dewan..
last2, ade at luar rpenye..
wat juling mata aku je..

http://www.emocutez.com



2 comments:

  1. lek larh syahirah .
    aq tahuu kaw rndu dyer .
    hee ~
    agk larh pun klaw na usha nye pun
    smpai juling mte d buad nyer
    aish !
    sgt mnadkud an pun
    hee ~

    ReplyDelete
  2. hahahah..
    weh, mau x juling!
    cari2 x jumpe!!
    bikin panas je..
    kalau x msk dewan, ckp la awal-awal..
    (hehe, merpek meraban jap. aku x kesah le sebenarnye..tet......)
    (^_^)

    ReplyDelete