This is my blog and I'll do it my way. Enjoy!

Friday, April 1, 2011

Kesian dia..

Seperti hari2 jumaat yg lain..
hari ni kitorg ade wat spot check at skola..
I'm not involve, so aku pi la berdiri at depan bilik pengawas tunggu kerusi2 di hantar ke dalam bilik tu..
sambil tu aku perhatikn adik ipar aku..
nk tengok abg die, jauh sangat..
hehe..
(penegasan: aku suka at abg die ek. bkn adk..)

Tiba2, M tahan adk ipar aku..
die ckp mcm2..
seluar x kecik, die ckp cikang..
tali leher elok je paras tali pinggang, die kate singkat..
rambut pakai gel pun die tegurr???!!
rambut lelaki, memang la pakai gel..
abis, die x pakai ke??
sengal x sengal tuduhan yg die lemparkn tu???

name tag..
name tag bdk tu dh elok die letak atas lencana, die kate kene letak at baju, bkn atas poket..
what??
apa masalah die???
x puas hati ckp!!
jgn salah gunakn kuasa..!!!!!
sengal!!
aku at depan ni panas telinga je la dengar die dok condemn adk ipar aku..

aku x tau la knp..
padahal budak tu bukannye ade kene mengene ngan aku pun..
abg die apatah lagi..
aku je yg lebih2..
hehe..
(suke hati aku la..)

x tau la, tp aku memang geram giler tgk M gile2 cari kesalahan die..
x paham aku..
org lain x de plak die nk check btl2..
mentang2 la budak tu adk kwn die..
Eee.. geramnye!!

yg x tahannye, die siap bg warning lagi at adk ipar aku tu..
aku dh x tahan aku tnye la M..
" M, apasal bnyk sangat salahnya?? budak lain aku tengok, lagi bnyk kesalahan. kau x tegur pun. "
pastu W pun masuk campur " Ha'ah la M, kesian die. kau tengok la org lain gak. "
yg paling aku x tahan tu, M menjawab..!
" kau jangan kacau aku. aku tgh jalankn tugas. "
berlagak sungguh bunyinye..

salah budak tu, baju kecik je aku tngk..
semua bende yg M ckp (selain baju) x de masalah langsung!!
kalau korg tgk la muke adk ipar aku time tu..
kesian sangat..!
mcm kene buli..

nk protect dia, aku x berdaya..
siapa la aku nk tahan M tu..
tau la pangkat dia besar..
berlagak!! G.K!!!

time aku nk naik ke kelas lepas assembly..
aku terserempak dgn adk ipar aku..
nora tanye, " td tu knp? "
" die memang x puas ati dgn saya dari ari tu lagi.. "
dengan senyuman, die menjawab..
mcm x de pape yg berlaku td..
die memang murah dgn senyuman..
so cute, mcm abg die..
hehe..

http://matcuoi.com
Jaga kau M! aku  BOOM rumah kau!!

2 comments:

  1. HAHA ! aq tahuu sape M tuu .
    mmg kelam doe M tuu .
    aq pun benci gakk dkad dyer .
    da larh tonggek !
    tak seda diri ! huh !

    ReplyDelete
  2. Bkn tonggek je..
    die mendada pulak..
    pendek kate, kalah pompuan la gaya dia brjalan..
    hampeh..
    hehe..

    ReplyDelete